Fogyás sokat alszik

Alvás sokat segít a fogyásban, Anyagcsere, étvágy és alvás

Fogyni szeretne?

Fogyás sokat aludni

Figyeljen jobban az alvására! Miért alszanak rosszabbul a nők? A minőségi alvás kulcsszerepet játszik a fogyásban, ez tény.

zsírégető stádium

Számtalan kutatás bizonyította már, hogy az alváshiány súlygyarapodást okoz, és fordítva, a jó alvás jellemzően segíti a fogyást. Egy új kutatás azonban rávilágított arra, hogy a fehérjedús diéta hatékonyabb lehet minden más táplálkozási irányzatnál, ugyanis ténylegesen javítja az alvás minőségét. Vizsgálatunkban arra voltunk kíváncsiak, hogy amit fogyókúra közben eszünk, az befolyásolja-e az alvásunk minőségét.

Az alvás a fogyókúra fontos része Az ébren maradás segít a fogyásban?. Az alvás a fogyókúra fontos része Azok, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra, ráadásul nehezebben is tudnak fogyni, derült ki a Columbia Egyetem kutatásából. Ha a fogyás vagy az alakformálás a célod, a minőségi alvás ugyanolyan fontos, mint a kemény, izzasztó edzések.

Te is alulteljesítesz? Eláruljuk, mennyi alvás kellene ahhoz, hogy beinduljon a fogyás És úgy tűnik, hogy alvás sokat segít a fogyásban magasabb fehérjetartalmú ételek pozitívan hatnak.

hogyan lehet fogyni a lábán

Campbell, a tanulmány szerzője, a Purdue University táplálástudományi professzora. Campbell és csapata két kutatást végzett a fentiek bizonyítására.

Így segíti a fogyást az elegendő alvás - Metodic

A fehérjeforrás nem számít, de a mennyiség annál inkább Az első kutatásban 34 túlsúlyos felnőttet vizsgáltak, akik állati illetve növényi eredetű fehérjediétán voltak. Az egyes csoportok esetében a fogyókúrázókat további három alosztályra osztották, az első csapatban 10, a másodikban 20, a harmadikban pedig 30 százaléka fehérjét fogyasztottak az alanyok.

john gorman zsírvesztés

Fotó: Thinkstock A fogyás sokat alszik elemezték a résztvevők alvási minőségét, amelyek az időtartamon túl kiterjedtek egyebekre is, nevezetesen, hogy valaki használ-e altatót, milyen gyakran ébred fel az éjszaka folyamán, milyen mély az alvása, illetve, hogy mennyi idő alatt szenderül álomba. Az eredmények alapján az derült ki, a fehérje típusa nem befolyásolja az alvás minőségét — mind a marha-és sertéshús, mind a szója-és hüvelyes fogyasztók hasonló eredményeket alvás sokat segít a fogyásban el.

Újévi fogyókúra? A jó alvás segít sikerre vinni A bevitt fehérje mennyisége ezzel szemben mérvadó volt, minél többet fogyasztottak belőle, annál inkább javult az alvás minősége.

Újévi fogyókúra? A jó alvás segít sikerre vinni SomnoCenter — Az alvászavar központ Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten ébredni.

Édes álom A kutatás azonban nem ért véget ezzel. A jó alvás segít sikerre vinni SomnoCenter — Az alvászavar központ Tapasztalt alvásszakértő orvosainkkal és csúcsminőségű alvásvizsgálatainkkal várjuk mindazokat, akik szeretnének újra kipihenten elveszíti a zsír felső belső combját. Budapesti, pécsi és szegedi alvászavar központjaink valamennyi alvászavarra személyre szabott terápiás megoldást nyújtanak! A megfelelő pihenés hozzájárul a fogyáshoz Hány órát alszunk naponta?

Campbellék egy másik vizsgálatban magas fehérjetartalmú diétát folytatók alvását hasonlították össze olyan alanyokéval, akik normál mennyiségű fehérjét visznek be a szervezetükbe diéta közben.

6 ok, amiért az alvás fogyaszt | Well&fit - Fogyás sokat alszik

Itt 44 túlsúlyos és elhízott felnőttet követtek nyomon négy hónapig. A fehérjebevitelt minden fogyókúrázó esetében a testsúly alapján mérték be, de jellemzően kétszer nagyobb adagot kapott az egyik csapat a másiknál. Az emelt mennyiségű fehérjét fogyasztó fogyókúrázók — az alvás minősége szempontjából — javuló tendenciáról számoltak be a vizsgálati időszak alatt, míg a normál-fehérje diétát folytató alanyoknál a negyedik hónap végére növekedett a rossz alvások száma.

Miért csípi az álommanó a fehérjét? De vajon miért alszunk jobban attól, ha fehérjében dús ételeket eszünk? Korábbi kutatások szerint az alvás-ébrenlét ciklussal kapcsolatba hozható agyi neurotranszmittereket vagy biomarkereket befolyásolja az, hogy mit eszünk. Pontosabban, a magasabb protein bevitel megváltoztathatja a szervezet inzulin és aminosav szintjét, amelyek hatnak a szerotonin és a melatonin szintre, amik pedig befolyásolják az alvást.

Annak ellenére, hogy Campbell kutatásai nem mérik ezeket a biomarkereket, azt mondja, ez lehet a magyarázat a tanulmány eredményeire.

Fogyás sokat alszik. Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

Ám végül is mindegy, hogy mi húzódik meg a háttérben. Fogyás sokat alszik fehérje biztosan a diéta kulcsfontosságú része, vagyis érdemes belőle sokat fogyasztani.

És ha még jól is fogunk tőle aludni, az csak plusz pont. Fontos információk.